Tìm kiếm Google

Google

Happiness

Tài nguyên dạy học

Google dich

Hỗ trợ trực tuyến

  • (bluebell3107@gmail.com)

Điều tra ý kiến

Bạn thấy trang này như thế nào?
Đẹp
Đơn điệu
Bình thường
Ý kiến khác

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Thành viên trực tuyến

    0 khách và 0 thành viên

    Sắp xếp dữ liệu

    Thời tiết - Tỉ giá vàng


    Power by

    Từ điển online

    Tra Từ Điển Online

    Báo mới

    website của ...

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tài liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu chưa đăng ký, hãy nhấn vào chữ ĐK thành viên ở phía bên trái, hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay phía bên trái.

    Unit 6. The environment

    Wait
    • Begin_button
    • Prev_button
    • Play_button
    • Stop_button
    • Next_button
    • End_button
    • 0 / 0
    • Loading_status
    Tham khảo cùng nội dung: Bài giảng, Giáo án, E-learning, Bài mẫu, Sách giáo khoa, ...
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Lò Thị Thanh Huyền (trang riêng)
    Ngày gửi: 03h:36' 05-01-2014
    Dung lượng: 7.6 MB
    Số lượt tải: 551
    Số lượt thích: 0 người
    NICE TO SEE YOU
    CHIENG AN JUNIOR HIGH School
    Period 39
    UNIT 6: the environment
    lesson 3: read

    - junk- yard (n): Bói rỏc th?i

    - junk- yard (n): bói rỏc th?i
    - treasure (n): kho bỏu

    - junk- yard (n): bói rỏc th?i
    - treasure (n): kho bỏu
    - hedge (n) : hng ro (ha`ng cõy tiờ?p nhau)

    - junk- yard (n): bói rỏc th?i
    - treasure (n): kho bỏu
    - hedge (n) : hng ro
    - foam (n): b?t

    - junk- yard (n): bói rỏc th?i
    - treasure (n): kho bỏu
    - hedge (n) : hng ro
    - foam (n): b?t
    - stream (n): su?i
    MUMMY, OH MUMMY

    "Mummy, oh Mummy, what`s going to happen
    If all the pollution goes on ?"
    "Well the world will end up like a second-hand junk-yard,
    With all of its treasures quite gone.

    5. The field will be littered with plastics and tins,
    The streams will be covered with foam.
    Now throw those soda bottles over the hedge,
    Save us from taking them home."
    "But Mummy, oh Mummy, if I throw the bottles,
    10. Won`t that be polluting the woods ?"

    "Nonsense ! That isn`t the same thing at all,
    You just keep quiet and be good.
    If you`re going to start getting silly ideas,
    I`ll take you home right away.
    15. Because pollution is something that other folk do,
    We`re just enjoying our day."
    MUMMY, OH MUMMY
    "Mummy, oh Mummy, what`s going to happen
    If all the pollution goes on ?"
    "Well the world will end up like a second-hand junk-yard,
    With all of its treasures quite gone.
    5. The field will be littered with plastics and tins,
    The streams will be covered with foam.
    Now throw those soda bottles over the hedge,
    Save us from taking them home."
    "But Mummy, oh Mummy, if I throw the bottles,
    10. Won`t that be polluting the woods ?"
    "Nonsense ! That isn`t the same thing at all,
    You just keep quiet and be good.
    If you`re going to start getting silly ideas,
    I`ll take you home right away.
    15. Because pollution is something that other folk do,
    We`re just enjoying our day."
    Read again and answer these questions
    1. According to the mother, what will happen if the pollution goes on?
    2. Who does the mother think pollute the environment?
    3. What will happen to the boy if he keep on asking his mother such questions?
    4. Do you think the boy’s question (lines 9 – 10) is silly? Why not?
    5. What does the poet want us to learn about keeping the environment unpolluted?
    - If the pollution goes on, the world will end up
    like a second hand junk-yard.
    - The mother thinks other folk pollute the
    Environment.
    - His mother will take him home right away.
    - No, because he is right; If he throws the bottles
    that will be polluting the woods.
    - The poet wants us to learn that everyone has to protect the environment.
    DISCUSSION
    ? What could you do in your school / house to minimize pollution?

    - Put the garbage bin around the school yard ( the house)
    - Pick up the rubbish / garbage & throw it into a trash bin.
    - Don’t litter the rubbish on the ground or in classroom.
    - Sweep & clean the class ( the house) every day.
    *Suggested ideas:

    Homework
    - Write the discussion on the notebook.
    - Reread the poem and answer the questions again.
    - Prepare Lesson 4. Write (P 52,53).
     
    Gửi ý kiến